5 zajímavých affiliate niche pro rok 2022

5 zajímavých affiliate niche pro rok 2022

Ať v affiliate marketingu hledáte nové vody, do kterých byste se pustili, nebo s affiliate teprve začínáte, máme pro vás zajímavé niky, do kterých se budete chtít možná pustit. 

Ostřílení affiláci dobře vědí, jak svůj projekt začít stavět, takže těm ukážeme příležitosti a trendy, které by se v mohly v současném roce dobře vyplácet.

Pro začínající affiláky tady máme nejen ucelený seznam nik, do kterých se vyplatí pustit, ale také se vám pokusíme ukázat, jak těžké to budete mít, abyste prorazili.

Prorazit nebude úplně jednoduché v žádném oboru, ale s tím se prostě musí v podnikání počítat.

Na toto téma máme i díl AffilBox Podcastu:

1. CBD

CBD obor má vzrůstající tendenci. Díky tomu roste počet kampaní, ale také poptávka po produktech s CBD. Ostatně produktů je poměrně velké množství druhů – oleje, kapsle, kosmetika, bonbony, inhalátory, vaporizéry, čokolády a další. Je toho vážně spousta a každou chvíli vzniká něco nového, protože je po tom poptávka.

Pohled na CBD obor v Google Trends.

Mezi nejvyhledávanější dotazy související s CBD patří: 

DotazHledanost za měsícObtížnost
CBD13 00037
CBD kapky5 40033
cbd olej4 40037
cbd olej účinky27024
cbd olej zkušenosti270
cbd recenze230
cbd olej recenze18014
cbd star recenze14017
cbd kapky recenze7013
cbd olej pro psy recenze50

Zdroj: MarketingMiner

Ještě drobné vysvětlení k tabulce. Hledanost se určuje za měsíc. Hledanost některých dotazů ještě není promítnutá v SEO nástroji, v tomto případě s CBD budou hodnoty o něco vyšší. Čím vyšší číslo obtížnosti, tím horší bude se prosadit v daném tématu. 

Proč se do oboru pouštět?

  1. Jedním z hlavních důvodů je, že CBD prošlo mnoha studiemi, takže jde o látku, která skutečně působí a pomáhá na řadu problémů. Budete se tedy věnovat oboru, kde opravdu pomáháte lidem. 
  2. Témat se dá vymýšlet neskutečné množství, takže i u webů o jedné niche bude pořád o čem psát.
  3. Na trhu je velké množství affiliate kampaní.
  4. Provize jsou 8-20 %.
  5. Cena produktů je ve vyšších stokorunách.

Nápad, jak v tomto oboru začít

Když si vyhledáte jednotlivé dotazy na Google, tak budete mít dojem, že není možné se mezi tolik silný webů dostat. Záleží na úhlu pohledu. 

Pokud budujete velký obsahový web s různými tématy, tak to budete mít složitější. Pokud ale vybudujete web zaměřený pouze na CBD tématiku (web o jedné niche) a dobře si rozmyslíte jeho obsahovou strukturu, tak máte jistou šanci prosadit se mezi silnými weby. 

Určitě udělat srovnávací stránku Nejlepší CBD produkt a k ní vytvořit sérii užitečných článků o CBD, o tom jak může pomoci, na webu také nesmí chybět recenze jednotlivých produktů.

Seznam zajímavých kampaní:

  1. CBDStar – 10-15 %
  2. CBweed – 12 %
  3. Canalogy – 15 %
  4. Cannor – 10 %
  5. Carun – 15 %
  6. Epiderma – 15 %

2. Domácí zvířata

Říká se, že lidé jsou ochotni utratit nejvíce peněz za děti a pak hned za domácí mazlíčky. Tato nika je zajímavá zejména kvůli množství produktů, které na trhu jsou. 

Tím nemyslíme pouze krmivo a pamlsky, ale jsou tu také různá pojištění, potravinové doplňky, kurzy, hračky nebo výbava jako obojky, oblečení a podobně. Pro domácí mazlíčky je toho k mání opravdu mnoho, ale kdo pomůže lidem s výběrem toho nejlepšího na trhu?

Pohled na domácí mazlíčky podle Google Trends.

domaci-zvirata-google-trends

Mezi nejvyhledávanější dotazy související s domácími mazlíčky patří: 

DotazHledanost za měsícObtížnost
chladící podložka pro psa4 80069
pelíšek pro psa4 30038
pelech pro psa4 10038
obojek pro psa3 60037
postroj pro psa2 50047
klec pro psa2 10057
bouda pro psa1 80032
jméno pro psa1 50010
kotec pro psa1 40035
pro psa1 300
obleček pro psa1 10037
vodítko pro psa77032
obojek pro štěně140
kvalitní granule pro štěně9016
škrabadlo pro kočky5 60049
granule pro kočky3 40058
škrabadla pro kočky1 90048
přepravka pro kočky1 70048
hračky pro kočky1 60038
kapsičky pro kočky1 500?
útulek pro kočky1 30014
stelivo pro kočky1 30046
pelíšek pro kočky1 20068
fontána pro kočky1 10046

Zdroj: MarketingMiner

Pozor

Ačkoliv jsou zde vysoká čísla obtížnosti, tak to nutně nemusí znamenat, že se s novým projektem ve výsledcích vyhledávání neprosadíte. Jednak jsou výsledky vyhledávání (SERP) obsazené e-shopy, takže se tam místo pro obsah/recenze najde, a největší konkurencí jsou zde zejména velké recenzní weby. 

Nicméně s projektem zaměřeným pouze na zvířata máte šanci udělat lepší obsah i promyšlenější strukturu webu a interního prolinkování.

Proč se do tohoto oboru pouštět?

  1. Konkurence nemá příliš propracovaný obsah.
  2. Velký počet affiliate kampaní na trhu.
  3. Inspirace na obsah je mnoho a stejně tak témat, pro která je možné tvořit obsah.
  4. Provize jsou od 4-8 %. U speciálních produktů jsou vyšší.

Jak v tomto oboru začít?

Tato tématika je vhodnější pro nadšence, chovatele a milovníky zvířat. Určitě je lepší postavit projekt na jednom druhu zvířat a případě, že to bude fungovat, tak přidávat obsah věnující se dalším druhům zvířat. 

Samozřejmě záleží na tom, jaké máte finanční a časové možnosti. Dávejte si dobrý pozor na cenu produktů, protože u produktů za pár stokorun budete mít provizi v nižších desítkách korun. To není moc, pokud nebudete mít velkou návštěvnost (traffic), který by vám dělal větší obraty. V první řadě si dobře rozmyslete, čemu se chcete věnovat, o čem budete psát. 

Je to stejné jako u jiných affiliate projektů. Nejlépe budou fungovat srovnávací stránky typu Nejlepší xxx pro psa. K nim můžete vytvořit podpůrné recenze a sérii informativních článků. 

Jak už jsme psali, tak si dejte pozor na to, čemu se budete věnovat. Chovatelé sice mohou vyhledávat nejlepší granule pro psa, ale také je zajímá nejnižší cena, takže vám pravděpodobně utečou na srovnávač zboží, a neprokliknou se přes vás do e-shopu. 

Je potřeba najít ideální produkty a okolo nich stavět úspěšný projekt.

Seznam zajímavých kampaní:

3. Alkohol

Alkohol je v Čechách a na Slovensku poměrně neprobádaná oblast. Donedávna tady nebylo mnoho kampaní, se kterými by dávala spolupráce smysl. Z toho důvodu je zde menší, ale o to silnější konkurence. V současné době zde také není velký počet kampaní, ale už je jich o něco více, což je dobře, protože kdyby jedna skončila, tak naskočíte do jiné. Alkoholu je mnoho druhů a různých kvalit. Z toho důvodu potřebují čtenáři pomoci s výběrem.

Trend nejznámějšího alkoholu podle Google Trends.

alkohol-google-trends

Mezi nejvyhledávanější dotazy související s alkoholem patří:

DotazHledanost za měsícObtížnost
pípa na pivo2 30030
zelené pivo1 30051
chlazení na pivo1 20040
nejlepší pivo130
recenze piv90
irská whisky38022
skotská whisky27032
Nejlepší whisky160
trebitsch whisky recenze70
nejlepší skotská whisky60
nejlepší whisky žebříček50
mcilroy whisky recenze30
rum recenze110
jogaila rum recenze90
rum republica recenze80
bumbu rum recenze8019

Zdroj: MarketingMiner

Pozor

Rešerše klíčových slov je velice zjednodušená. Alkoholu je opravdu hodně druhů a stejně tak i různých jeho výrobců. Samozřejmě tohle všechno čtenáře zajímá. Zajímají je recenze konkrétních lahví, chtějí vědět více informací o samotném druhu alkoholu a chtějí se dozvědět, co dalšího výrobce produkuje.

Proč se do oboru pouštět?

  1. Alkohol je sice metla lidstva, ale lidé si ho rádi kupují, rádi si dopřávají prémiový alkohol a alkohol je dobrý třeba jako dárek. Prostě je tady velká poptávka.
  2. Témat obsahu a forem jeho zpracování se dá vymyslet mnoho. Nápady vám nejspíš nedojdou.
  3. Na trhu je několik kampaní a mluví se o dalších.
  4. Provize 4-9 %.
  5. Cena produktů je ve vyšších stokorunách až několika tisíců.

Jak v tomto oboru začít?

Určitě se zde nabízí vytvářet srovnávací stránky typu Nejlepší druh alkoholu, ale také samostatné recenze konkrétních lahví. 

Tento obor je poměrně specifický, takže je možnost pasovat se zde na jakéhosi influencera. Tím budete budovat svůj osobní brand, který vám později může posloužit pro ovlivňování cílového publika prostřednictvím sociálních sítí.

Určitě si dejte pozor na výběr druhu alkoholu a konkrétních produktů. Pokud se dá něco sehnat v supermarketu, tak se to o něco hůře prodává na internetu, protože koupě v kamenném obchodě vyjde většinou levněji. 

Pozor také na cenu produktů. Pivo je sice velmi hledané téma, ale jeho cena je poměrně nízká, takže 6 Kozlíků vyjde na 140 Kč a z toho je provize třeba 10 Kč. To je žalostně málo, ale prémiových pivech a pivních speciálech je to lepší.

Seznam zajímavých kampaní:

  1. Alkohol.cz 
  2. SpiritRadar.com
  3. Bestdrink.cz
  4. Bebidas.cz
  5. Mydrinks.cz

4. Cyklistika

Češi jsou prý národem cyklistů a kupodivu tady nemáme pořádný affilácký projekt zaměřený cyklisty. Přitom je to vděčné téma, protože lidé si kupují kola po celý rok a investují do nich vysoké částky. Další peníze pak investují do výbavy, oblečení, doplňků stravy, úrazových pojištění a podobně. Je to další z oborů, kde je vysoká poptávka a mnoho produktů. Zákazníci e-shopů si nevědí rady s výběrem, takže je potřeba jim pomoci se rozhodnout.

Pohled na cyklistiku v Google Trends.

cyklistika-google-trends

Mezi nejvyhledávanější a nadějné dotazy v cyklistice patří:

DotazHledanost za měsícObtížnost
jak vybrat kolo560
horské kolo11 00028
dětské kolo6 50046
kolo štěstí6 00050
silniční kolo4 20018
moje kolo4 20057
helma na kolo4 00037
celoodpružené kolo3 50010
držák na mobil na kolo3 50038
dámské kolo3 40038
zámek na kolo2 30039
světlo na kolo2 30037
kolo specialized2 30020
tachometr na kolo2 20056
nejlepší platformy na kolo1002,00Kč
nejlepší horské kolo do 3000090
nejlepší světlo na kolo80
nejlepší zámek na kolo80
nejlepší pláště na horské kolo80
nejlepší tachometr na kolo80

Zdroj: MarketingMiner

Pozor

Při pohledu na výsledky vyhledávání u jednotlivých dotazů je vidět, že je v cyklistice velká konkurence. Jedná se však většinou o recenzní weby, které recenzují kdejaký produkt. S projektem zaměřením pouze na cyklistiku je velká šance stát se jedničkou na trhu a důvěryhodnou značkou.

Proč se do tohoto oboru pouštět

  1. Konkurence zde je, ale nemá dokonalé weby.
  2. Velké množství druhů produktů.
  3. Velká poptávka po produktech.
  4. Dostatečný počet kampaní různého druhu. Projekt je možné diverzifikovat různými tématy.
  5. Produkty jsou většinou v cenách za vyšší stokoruny až tisíce.
  6. Provize 2-8 % (za prodej kol jsou nejnižší, oblečení nejvyšší).

Jak v tomto oboru začít?

Při pohledu na kolo za 50 000 Kč vás určitě okamžitě napadne psát o kolech. Ačkoliv jsou provize nižší, tak pořád mohou dělat pěkných pár stovek za jednu konverzi. Problém je v tom, že takových konverzí mnoho nepřijde. 

Samozřejmě je dobré zde podchytit témata jako Nejlepší MTB do 30 000 Kč, ale lukrativnější mohou být témata související s výbavou, stravou a oblečením pro cyklisty. 

Hodně zajímavá mohou být kola pro děti. Obzvláště pak první kola pro začínající malé cyklisty. Tady totiž většinou není potřeba takové kolo zkoušet, protože se zde příliš neřeší geometrie posedu a brzdící nebo přehazovací technika. Rodiče řeší hlavně váhu a pak design.

Seznam zajímavých kampaní:

  1. Bikeplan.cz – 10%
  2. ScootShop.cz – 5%

5. Ekologická domácnost a bio produkty

Lidé stále více uvažují o tom, jak mají být šetrnější k přírodě a životnímu prostředí vůbec. Okolo ekologického životního stylu vzniká mnoho produktů různého zaměření. Nejde pouze o úspornou elektroniku, ale také o oblečení, ekologickou kosmetiku, vybavení pro domácnost, pleny a jiné věci pro děti. 

Vedle toho jsou také speciální bio potraviny a jiné bio věci. Dobré je, že v tomto segmentu neustále vznikají nové věci, které šetří planetu a které lidé kupují. A zase je tu to dilema: kdo jim pomůže vybrat?

Pohled na určitý eko segment přes Google Trends.

ekologicka-domacnost-google-trends

Mezi nejvyhledávanější a nadějné dotazy v ekologické domácnosti patří:

DotazHledanost za měsícObtížnost
přírodní kosmetika3 20061
menstruační kalhotky560062
prirodni kosmetika55052
eko pleny180
česká přírodní kosmetika18038
přírodní dekorativní kosmetika18043
přírodní kosmetika na vlasy16038
eko brčka1508
ekologická drogerie8048

Zdroj: MarketingMiner

Pozor

Z Google Trendů a ze samotné tabulky vyhledávacích dotazů můžete mít poměrné zklamání z celého oboru. Nenechte se však zmást. Toto jsou jen základní data. Lidé eko produkty příliš nehledají jako eko produkty, ale jako konkrétní produkt. 

Do tabulky jsme dali jako ukazatel třeba menstruační kalhotky. Takhle je to se všemi eko produkty, takže je potřeba udělat si dobrou analýzu klíčových slov, která dokáže podchytit ekologické produkty, které lidé hledají obecnějšími výrazy.

Proč se do oboru pouštět?

  1. Velký počet kampaní, kterými je možné projekt diverzifikovat.
  2. Přispíváte k záchraně planety, protože budujete něco, co změní lidské přemýšlení.
  3. Témat a produktů je nepřeberné množství. Pořád bude o čem psát.
  4. Provize okolo 8 % (záleží na produktech).

Jak v tomto oboru začít?

Tento obor je specifický, ale určitě se zde uchytí recenze i srovnávací stránky. Přesný koncept projektu vám nedáme, protože záleží na tom, jak jej budete chtít vy sami pojmout. Je to zase nika, ve které se budou nejlépe cítit eko nadšenci. V takovém případě je dobré budovat vlastní značku a možná se stát influencerem. 

Nebáli bychom se vytvořit projekt, který se zabývá ekologickou domácností. Pokud jste nadšenec do podobné tématiky, tak můžete ukazovat vlastní kroky, které doma děláte a tím získáte unikátní obsah a punc kvality. Do začátku je dobré začít užší tématikou a okolo té stavět obsah, teprve potom se pouštět do dalších vod. 

To tedy v jednoduchosti znamená pokrýt dokonale téma úspory energií v domácnosti a pak přejít na ekologický úklid. Možná se budete divit, kolik produktů vám může v domácnosti pomoci s úsporou energií.

Seznam zajímavých kampaní:

  1. Econea – 4-14 %
  2. Potravinyarax – 8 %
  3. BioOrganica – 10 %
  4. Organikk – 10 %

Napište komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..